Välkommen till vår webbshop!

Se även: Sellholm.se

Köpvillkor

1. Beställning

Sker via vår webbshop, telefon 0221 - 293 30 (vardagar 9.30 - 12, 13 - 17), fax 0221 - 109 76 eller mejl: order@sellholm.se (uppge telefon och leveransadress).

2. Priser

Priserna i katalogen och på hemsidan är enbart riktpriser, då de flesta produkterna är anpassade efter kundens önskemål. Vi reserverar oss för ev. tryckfel & förbehåller oss rätten till ändringar av samtliga priser utan föregående avisering. Vi förebehåller också att makulera en kvitterad order vid uppenbart fel i prissättningen för varan pga. felskrivning. Priserna är inkl.moms om inget annat anges. Frakt ingår inte i priset.

3. Leverans Frakt

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss (sellholmshop.se). Sedan tillkommer fraktbolagets (Posten/DHL) leveranstid (oftast 1-3 vardagar).

Eftersom vi inte har alla våra varor på eget lager utan beställer in vissa artiklar efter behov händer det ibland att en leverans blir försenad. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.


4. Delar som är skickade/lämnade till oss från kund för bearbetning, rep & service.

Kundens namn, adress, telefonnummer samt vad som ska åtgärdas ska medföljas i paketet. Delen bör vara rentvättad.

5. Betalning

Betalning kan ske med/mot Postförskott. Förskottsbetalning till vårt
Bankgiro 734-8709
Postgiro 612420-0

Kortbetalning (0 kr)
Vi accepterar bankkorten (konto) Visa och MasterCard.

3Dsecure
3Dsecure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med betalkort verkligen är ägaren till kortet. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3DSecure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom Visas varumärke "Verified by VISA" och MasterCards varumärke "SecureCode". Läs mer på www.visase.com

Faktura
Faktura för registrerade företagskunder. Gäller stat, kommun, landsting & aktiebolag som beviljats köp mot faktura. Aktiebolag måste uppge komplett företagsnamn, organisationsnummer & företagsadress. Faktura förfaller till betalning 15 dagar från faktura datum, med rätt till ändring efter kreditupplysningen. Vid försenad betalning debiteras en dröjsmålsränta samt påminnelseavgift. Vi skickar endast 1st påminnelse om denna inte blir betald lämnas ärendet vidare.

6. Retur & bytesrätt

Är du inte helt nöjd med varan har du 14 dagars returrätt. (Gäller ej special, bearbetade, modifierade samt ej lagerförda delar). Följesedel eller faktura ska medfölja, samt en orsak till retur. Bank, postgiro nummer eller bankkonto inkl. clearingnummer. Paket får ej sändas mot postföskott. Skickar ni tillbaka varan för att vi expedierat fel får ni alla frakter betalda. Annars står ni för ev. frakt.

7. Ej avhämtade paket

Om ni inte avhämtar beställda delar så kommer vi att debitera dig för, returfrakt, hanteringskostnad samt ev. inkassokostnader. Detta belopp beror på vad frakten kostar.

8. Reklamationer & Garantier

Garanti finns ej för delar som används till tävling. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Kunden ansvarar själv att produkten är godkänd för den klass & regemente den ska användas i. Vid eventuell garanti typ material fel etc. ersätts den skadade delen. Frakter, eget arbete & övriga omkostnader ersätts ej.

9. Transportskada

Skadat gods anmäls omedelbart till oss. Kunden måste spara fraktsedel/godsets adresslapp för att kunna ge oss aktuellt kollinummer. Om möjligt ta inte med paketet hem be postenkontakta oss!

10. Information

Vi förbehåller oss för tryckfel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter & tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer & Sellholm Tuning AB kan ej garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

11. Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämden (ARN). Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

12. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses från Sellholm Tuning AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Sellholm Tuning AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämda avtal.