1. Beställning
    Sker via vår webbshop, telefon 0221 – 293 30 (måndag till torsdag 8 – 12, 13 – 17 fredag 8–12, 13 – 16), mejl: order@sellholm.se (uppge telefon och leveransadress).
  2. Priser
    Priserna i katalogen och på hemsidan är enbart riktpriser, då de flesta produkterna är anpassade
    efter kundens önskemål.
    Vi reserverar oss för ev. tryckfel & förbehåller oss rätten till ändringar av samtliga priser utan
    föregående avisering.
    Vi förbehåller också att makulera en kvitterad order vid uppenbart fel i prissättningen för varan pga.
    felskrivning.
    Priserna är inkl. moms om inget annat anges. Frakt ingår inte i priset.
  3. Leverans Frakt
    Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna
    skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå.
    Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss
    (sellholmshop.se). Sedan tillkommer fraktbolagets (Posten/DHL) leveranstid (oftast 1–3 vardagar).
    PostNord Varubrev är till viss del spårbara men kunden står för en ev förlust.
    Eftersom vi inte har alla våra varor på eget lager utan beställer in vissa artiklar efter behov händer
    det ibland att en leverans blir försenad.
    Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta
    dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig
    kontakta oss.
    Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du
    inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor.
    Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.
    Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har
    avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle.
    Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått
    informationen.
  4. Delar som är skickade/lämnade till oss från kund för bearbetning, rep & service.
    Kundens namn, adress, telefonnummer samt vad som ska åtgärdas ska medföljas i paketet. Delen
    bör vara rentvättad. (annars tillkommer extra arbetstid för tvätt)
    Se till att ni bokar rätt frakt till oss. Dvs inte till ett utlämningsställe. Vi tar ut en avgift på
    200kr om vi måste åka och hämta ut ert paket.
  5. Betalning
    Betalning kan ske med/mot Postförskott eller förskottsbetalning till vårt
    Bankgiro 734-8709
    Kortbetalning (0 kr)
    Vi accepterar bankkorten (konto) Visa och MasterCard.
    En betallänk kan skickas via Klarna; möjlighet att dela upp din betalning, betala mot faktura eller
    Swish.
    3Dsecure
    3Dsecure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med betalkort
    verkligen är ägaren till kortet. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3DSecure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom Visas varumärke ”Verified by VISA” och MasterCards varumärke ”SecureCode”. Läs mer på www.visase.com
    Swish: 123 512 72 46
    Kontantbetalning
    Faktura för registrerade företagskunder. Gäller stat, kommun, landsting & aktiebolag som beviljats köp mot faktura. Aktiebolag måste uppge komplett företagsnamn, organisationsnummer & företagsadress. Faktura förfaller till betalning 15 dagar från fakturadatum, med rätt till ändring efter kreditupplysningen. Vid försenad betalning debiteras en dröjsmålsränta samt påminnelseavgift. Vi skickar endast 1st påminnelse om denna inte blir betald lämnas ärendet vidare.
  6. Retur & bytesrätt
    Är du inte helt nöjd med varan har du 14 dagars returrätt. (Gäller ej special, bearbetade, modifierade
    samt ej lagerförda delar). Följesedel eller faktura ska medfölja, samt en orsak till retur. Bank, eller
    bankkonto inkl. clearing nummer. Paket får ej sändas mot postförskott. Skickar ni tillbaka varan för
    att vi expedierat fel får ni alla frakter betalda. Annars står ni för ev. frakt.
  7. Ej avhämtade paket
    Om ni inte avhämtar beställda delar så kommer vi att debitera dig för, returfrakt, hanteringskostnad
    samt ev. inkassokostnader. Detta belopp beror på vad frakten kostar.
  8. Reklamationer & Garantier
    Garanti finns ej för delar som används till tävling. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det
    att felet upptäckts. Kunden ansvarar själv att produkten är godkänd för den klass & reglemente den
    ska användas i. Vid eventuell garanti typ material fel etc. ersätts den skadade delen. Frakter, eget
    arbete & övriga omkostnader ersätts ej.
  9. Transportskada
    Skadat gods anmäls omedelbart till oss. Kunden måste spara fraktsedel/godsets adresslapp för att
    kunna ge oss aktuellt kollinummer. Vägra ta emot försändelsen och be fraktbolaget kontakta oss!
  10. Information
    Vi förbehåller oss för tryckfel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment
    förekommande produkter & tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer &
    Sellholm Tuning AB kan ej garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.
    11. Sellholm Integritets Policy se info på www.sellholmshop.se/gdpr alt. sist i denna information
  11. Tvist
    Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämnden
    (ARN). Tvist mellan två och flera företag avgöres som regel i domstol.
  12. Force Majeure
    I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna
    leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses från Sellholm Tuning AB ej kan hålla nämnda
    avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Sellholm Tuning AB befrias från sina förpliktelser att
    fullgöra nämnda avtal.

Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@sellholm.se alt 0221-293 30